V roce 2014 byla po deseti letech průtahů zahájena rekonstrukce a modernizace železniční trati protínající město Úvaly. Cílem rekonstrukce je zvýšení traťové rychlosti do 160 km/h, zvýšení dalších technických parametrů pro provoz a modernizace zabezpečovacího zařízení pro zvýšení bezpečnosti provozu.
Tato stavba na úseku mezi Běchovicemi a Úvaly mj. obsahuje:
- nový podchod v Úvalech (u závor – u železničního přejezdu),
- vybudování dvou ostrovních nástupišť v Úvalech v délce 2x 200 m,
- nové 2 výtahy na nástupiště v Úvalech, nový přístup na nástupiště,
- nové malé přístřešky na nástupištích,
- nový železniční rozhlas,
- rekonstrukci 8 mostů a totální rekonstrukce 2 mostů v Úvalech – „Výmola“ a „Na Spojce“,
- výstavbu protihlukových zdí, celkem 4,2 km, většinou v zástavbě,
- vybudování nového železničního spodku, na kterém jsou položeny koleje – na trati a ve stanici a položení 28,4 km kolejnic a více než 30 výhybek,
- rekonstrukci propustek, opěrných zdí, opravu stávajících technologických budov, vybudování 35 km nového trakčního vedení včetně stožárů … atd.
Termín oficiálního zahájení stavby byl 1.11.2013. Ukončení stavby bylo plánováno k 30. 4. 2016.
Celková plánované náklady na tento úsek železnice jsou 1,572 mld. Kč.
/grafika: www.4koridor.cz/